Er du tidligere ansatt i Sporveien?
Her finner du informasjon for deg som tidligere har vært ansatt i Sporveien
Ønsker du å finne tidligere lønnsslipper eller årsoppgaven din?
I vår Alumniportal vil du finne lønnsslipper og din siste årsoppgave. Dokumentene slettes 15 måneder etter siste arbeidsdag. Om du ønsker, kan du selv slette innholdet og brukeren din før dette.
Her kan du registrere deg og logge på Alumniportalen Åpnes i ny fane . Ved førstegangsregistrering må du logge på med BankID for verifisering.
Har du spørsmål om pålogging og navigering? Les vår brukerveiledning for Alumniportalen her
Ønsker du å få en arbeidsbekreftelse?
Du skal ha mottatt arbeidsbekreftelse på mail ved fratredelse. Om du likevel har behov for en arbeidsbekreftelse, så send e-post til firmapost@sporveien.com.
Du vil normalt få svar innen 5-7 virkedager.
Er du Sporveien pensjonist og har fribillett?
Fribilletten lastes ned i Ruters app «RuterBillett». Du må bruke den gamle appen med rød logo.
Hva må du huske på?
- Sporveien innvilger kun fysisk reisekort i særskilte tilfeller, for eksempel barn uten mobil.
- Fribilletten er personlig og kan ikke lånes bort.
- Det er viktig at fribilletten kan fremvises på reiser og ved billettkontroller må gyldig legitimasjon med fødselsdato fremvises.
Ofte stilte spørsmål
Har du mobilbillett kan du lese vår brukerveiledning for hvordan du laster ned din fribillett i Ruters app "RuterBillett".
Hvis du har byttet telefon eller av andre årsaker trenger å gjenopprette fribilletten din kan kontakt Sporveien enten på e-post til firmapost@sporveien.com eller telefon mandager, onsdager og fredager 09-11 på +47 415 70 700.
Har du reisekort, kan du gå inn på Ruter sine sider og lese hvordan reisekortet skal benyttes. Gå til Ruter sin side for reisekort Åpnes i ny fane
Du finner også flere gode svar under “Ofte stilte spørsmål” gjennom lenken over. Dersom du likevel ikke finner det du lurer på, send epost til firmapost@sporveien.com
Send e-post til firmapost@sporveien.com
Hvis du har fått bot må du legge ved den som vedlegg i e-posten.
Har du spørsmål om din pensjon?
Opplever du feil i pensjonsberegning?
Dersom du mener det er feil i pensjonsberegningen din kan du kontakte oss på e-post og beskrive saken. Husk å oppgi om du har vært i kontakt med pensjonsordningen og legg gjerne ved dokumentasjon om du har.
Er du usikker på hvilken pensjonsordning du har?
Sporveien har hatt ytelsespensjon gjennom Oslo Pensjonsforsikring frem til 2015. Fra 2015 har vi hatt innskuddspensjon gjennom Storebrand. Fra 1. januar 2025 går Sporveien over til Gjensidige som pensjonsleverandør. Går du av med pensjon i 2025 kan det være at du har din pensjon i Gjensidige.
Om du vet hva slags ordning du har hatt kan du kontakte din pensjonsordning eller prøve å logge deg på deres nettsider:
På pensjonsordningenes sider vil du finne svar på generelle spørsmål rundt pensjonsordningen. Der kan du logg deg inn på "Din side" og få oversikt over din pensjon og opptjening, aktuelle søknader og forsikringer. Du vil også finne kontaktinformasjon slik at du kan kontakte dem for bistand med pensjonen.
Andre ofte stilte spørsmål
Sporveiens pensjonistforening har overtatt arrangeringen av Sporveiens seniortur. For deltakelse eller andre henvendelser rundt seniortur finner du kontaktinformasjon på deres hjemmeside: Oslo Sporveiers Pensjonistforening | Pensjonistforbundet Åpnes i ny fane
Vi vil så langt det lar seg gjøre bistå med dette. Er det derimot lenge siden du jobbet hos oss, kan det være vi ikke klarer å gi så utfyllende som du ønsker.
Ta kontakt på e-post: firmapost@sporveien.com
Ta kontakt per mail firmapost@sporveien.com
Du kan også nå oss på telefon mandager, onsdager og fredager mellom klokken 09-11 på +47 415 70 700.